Vancouver a Whistler 2010

19.2.2010 - 2.3.2010

V prvom rade by som sa chcel poďakovať svojmu sploditeľovi, za to, že mi umožnil isť na takýto veľký výlet, za veľkú mláku, do ďalekej Kanady, a to ešte počas olympijských hier.

Začnem pekne po poriadku.

(19.2)

Skoro ráno odlietam z Linkopingu do Amsterdamu, kde sa po par hodinách čakania stretávam so zvyškom výpravy. Cez oceán, do Mineapolis letíme s americkou spoločnosťou Delta, ktorá zjavne výlučne zamestnáva panie v dôchodkovom veku. Let bol dlhý a únavný. V Mineapolis nás čakala americká nadradenosť, odtlačky prstov a iné nezmyselnosti... Prežili sme, a aj ďalší let do Vancouveru. Okolo jednej hodiny v noci (20.2.), lokálneho času, konečne ležíme v posteli v našom "bed & breakfast".

(20.2.)

Po raňajkách sa presúvame k Slovákom, ktorí nás pozvali na BBQ. Dali sme si dobrý steak. Po občerstvení, sme sa ako veľká skupina fanúšikov vybrali na hokej. Posledný zápas v základnej skupine medzi Slovenskom a Litvou, ktorý sme vyhrali 6:0. Po hokeji sme prešli cez mesto, skandujúc "Slovenskoooo"... Urobili sme veľký marketing Slovensku, a ti čo vedeli aké to máme dresy, či zástavu, nám gratulovali k výhre nad Ruskom :-) Na potulkách mestom sme sa zastavili aj v Slovenskom Olympijskom Dome, kde som si dal trošku halušiek ;-)

1. Ranný výhľad z nášho B&B.

2. Hokejová aréna počas zápasu s Litvou.

3. Zdeno Chára, #33, kapitán.

4. Muzikanti v Slovenskom Olympijskom Dome.

(21.2.)

Po raňajkách sme sa presunuli do mesta, kde sme zapadli do jednej kŕčmi, kde sme si pozreli zápas medzi Ruskom a Českom, ktorý sa skončil 4:2. K hokeju sme si dali kuracie krídla, mňam mňam ;-) Následne sme sa zúčastnili zápasu s veľkým "Z" a to medzi domácou Kanadou a susedným USA. Zápas to bol vážne dobrý, a vďaka veľmi dobrému brankárovi USA zvíťazilo 5:3.

1. Hokejová aréna: Canada Hockey Place.

2. Počas hokejového zápasu medzi Kanadou a USA.

(22.2.)

Vstavali sme veľmi skoro, aby sme už o 6 ráno sedeli v autobuse smerom na Whistler. Tu sme si pozreli Timove skoky na lyžiach, v ktorých zvíťazilo Rakúsko. Bol to úplne iný zážitok, ako keď si pozriem skoky na lyžiach v televízii. Po skokoch, 2 hodinový presun späť do Vancouveru. Pozreli sme si Olympijsky oheň, na ktorý trebalo čakať tak pol hodinu v rade, keďže tam bolo množstvo návštevníkov... Večer som si dal oddych, zatiaľ čo zvyšok výpravy šiel navštíviť lokálnu Írsku krčmu neďaleko nášho B&B v Port Moody (Časť Vancouveru).

1. "Leč Adam, leč"

2. Diváci počas skokov na lyžiach.

3. Olympijske kruhy, ktoré počas noci svietili.

4. Olympijsky oheň.

(23.2.)

Utorok bol plný hokeju. O 12 sme si pozreli zápas medzi Švajčiarskom a Bieloruskom, ktorý lepšie skončil pre Švajčiarov a to 3:2. No a o 9 večer sme boli na 1/8 finálovom zápase Slovensko - Nórsko, ktorý sa skončil lepšie pre nás a to 4:3.

1. Bielorusi sa tešia z gólu.

2. Jaro Halák, #41, s Jánošíkom na helme.

(24.2.)

Ďalší hokejový deň. O 12 hokej medzi USA a Švajčiarskom, ktorý sa skončil 2:0. Na obed sme zavítali do "Gastown"-u, čo je staré mesto, kde sme dali dobrý obed a kúpili nejaké suveníry. Večer Slovensko - Švédsko, kde sme len tak tak vyhrali a postúpili do semifinále. Konečné skóre bolo 4:3. Po tomto zápase sa naskytla zaujímavá situácia, keď sa asi 15-20 Slovákov stretlo na chodbách štadióna, a asi 15 minúť hlasne oslavovalo postup. Samozrejme všetci ostatní (Kanaďania a iný) si robil či už foto alebo video záznamy. Bola to vážne nezabudnuteľná eufória.

1. Jedna s budov v "starom" meste.

2. Podávanie si rúk po zápase so Švédskom.

(25.2.)

Štvrtok skoro ráno odchádzam na individuálny lyžiarsky výlet do Whistleru za Mirkou a Janom. Po príchode požičiavam lyže, vyzdvihujem už zaplatený lístok a robím svoje prvé oblúky v známom stredisku WhistlerBlackcomb. Počasie mi síce moc nepraje, dole kaša, v stredných polohách hustá hmla, hore slniečko, no bez výhľadov. Poobede sa ku mne pridáva Janko, ktorý mi poukazuje nové zjazdovky... Po lyžovačke ideme k Mirke, kde chvíľku porozprávame a ideme spať.

(26.2.)

V piatok lyžujeme čo moje nohy znesú. Keďže som bol iba druhý deň na lyžiach v tejto sezóne, tak to vcelku bolelo. Podarilo sa nám vyviezť sa aj na horu Whistler, ktorú po našej jazde zavreli, keďže husto snežilo a báli sa lavín.

Hokej medzi Kanadou a Slovenskom pozeráme so Slovensko-Českou komunitou  v malom podniku, ktorý patrí Slovákovi. Chlapci hrali dobre, no prehrali. Aspoň nás v meste nebude chcieť nikto zbiť ;-)

1. Na hore Whistler.

2. S Jankom na lyžovačke.

(27.2.)

V sobotu za upršaného počasia si spolu s Mirkou a Táňou (Mirkina spolubývajúca) pozrieme prvé kolo mužského slalomu, z ktorého tak 40% štartujúcich pretek aj dokončilo. Neskôr sa presúvam späť do Vancouveru, aby som sa pripravil na večerný hokejový zápas o 3 miesto proti Fínsku. Nakoniec sme prehrali 3:5, aj keď sme po 2 tretinách vyhrávali 3:1, no v tej poslednej sme dostali 4 góly :-(

1. Jeden z pretekárov v slalome mužov.

2. Tešiaci sa Fíni, po získaní bronzových medailí.

(28.2.)

Posledný olympijsky deň. Po obede a malých nákupoch sme sa presunuli do B.C. Place, kde sme sa zúčastnili záverečného ceremoniálu. Okrem veľkého zážitku, to bola aj robota. Najprv si obliecť biely plašť, neskôr použiť kartónové farebné štvorce, zasvietiť svetielkom, dať si parohy...

1. Vo vnútri B.C. Place, kde sa zmesti vyše 65 tisíc ľudí.

2. Olympijsky oheň vo vnútri štadióna.

3. Rozkladanie ohňa po tom ako zhasol.

(1.3.)

V pondelok ranný presun na letisko. Trosku sme si privstali, keďže letisko ohlasovalo, že bude oveľa viac cestujúcich ako normálne. Po americkej kontrole, aj papierových vreckoviek vo vrecku letíme cez Mineapolis do Amsterdamu. Tu sa lúčim s výpravou a letím späť na sever do Linkopingu.

Ešte raz ďakujem, za veľký zážitok.