späť na Cupko.sk

poštová adresa: Rydsvagen 246 C.11, 584 34 Linkoping, Sweden e-mail: adam.birnstein@gmail.com

telefónne číslo: +46 7 3674 0086

viac fotiek nájdete na Picasa web album-e

strana 1 z 4 >>>

20.6.2010

Ako som už avizoval, tento príspevok, je už z tepla domova. No nepredbiehajme, keďže pred tým ako som dorazil domov som absolvoval cestu spolu s ko-pilotom Mirkom. V stredu, po nabalení auta a uprataní izby, sme okolo 16:00 vyrazili. Večer, sme našli perfektnú pláž pri dedinke Gedser (Dánsko). Mala, len jednu chybu, asi miliardu komárov, čo nás donútilo spať v aute. Vo štvrtok skoro ráno, o 7:00, sme sa nalodili na trajekt smer Rostock (Nemecko). Cez Nemecko žiaden problém, až v Čechách sme prežili ľahké zápchy. Večer sme dorazili ku kamarátom pri Prahe, kde o nás bolo postarané na vysokej úrovni (za čo veľmi pekne ďakujeme). V piatok, sme boli na "Matilde" pri Moste, trochu si zasurfovať ;-) No a rovno z Mostu, smer Bratislava, do ktorej sme dorazili okolo 1:00 v sobotu ráno.

1. Západ slnka na pláži pri dedinke Gedser.

2. Skoro ráno na trajekte.

3. Mirko, pripravený surfovať.

No a čo dodať na záver? Posledné dva roky bol jeden veľký zážitok a obrovská skúsenosť. Ukončil som školu. staral som sa o seba, spoznal som veľmi veľa nových ľudí a kultúr. Niektorých ľudí nikdy nezabudnem...

Taktiež, by som chcel poďakovať mojej rodinke za veľmi veľkú podporu. Bez vás by som to asi nezvládol. Taktiež, by som chcel pozdraviť Susan, a popriať jej všetko dobré do života.

Ďakujem.

15.6.2010

Minulý týždeň, sa niesol v duchu obhajoby diplomovej práce. Obhajovali sme proti dvom spolužiačkam z Nepálu. Myslím, že obhajoba dopadla priaznivo a za celú diplomovú pracú, sme od našich hodnotiacich profesorov dostali "B", čo je 1-. Takže, ja som spokojný.

1. Eric a ja počas obhajoby.

2. Naši hodnotiaci, Jorgen a Peter.

3. Naše oponentky, Binita a Kumari.

V sobotu prišla moja milá rodinka. V nedeľu sme urobili malý "shopping" a taktiež malý výlet po regióne. V pondelok sme prežili dve promócie. Jednu na úrovni fakulty a jednu na úrovni katedry. Takže toho bolo vcelku dosť, no prežili sme :-) No a aby som nezabudol, už mám titul (MSc) :-)

No a tu sme cela skupina absolventov môjho programu.

Dnes (utorok) som nasadil rodinku na autobus smer letisko, a večer príde môj ko-pilot na cestu domov. Plánovaný výjazd smer domovina, je naplánovaný na zajtra, takže najbližší príspevok až z tepla domova.

6.6.2010

V utorok sa mi úspešne podarilo odovzdať diplomovku. Taktiež sme sa dozvedeli, že obhajobu máme v stredu (9teho) a našimi oponentkami sú dve slečny z Nepálu. Jednu z nich som za celé dva roky tuším nepočul povedať ani slovo, tak predpokladám, že bude zábava.

V piatok sme boli na veľmi peknom výlete lodičkou po Kinda kanály. Je to kanál, ktorý ide na juh od Linkopingu a všetky jeho stavidlá sú plne manuálne. Bol to veľmi príjemný výlet :-)

Cez víkend sme si užívali slniečko, ktoré prevládalo cely týždeň, a pripravovali sa na obhajoby ktoré začínajú v pondelok.

30.5.2010

Máj sa nám pomaly končí. Diplomovku treba v utorok odovzdať, no keďže sa posledný týždeň na nej moc nepracovalo tak začnem inak :-) V pondelok sa mi prvý kráť od leta podarilo ísť na bicykel. Ako do školy chodím na bicykli, ale tento kráť som bol na takom čo má viac prevodov. Dal som si tu taký približne 30 km okruh po dedinách. Bolo to fajné :-) V utorok, som sa konečne odhodlal k tomu, že som poslal svoj voličský lístok späť na Slovensko za pouhých 89 SEK (9 EUR). Dúfam, že som dobre vybral a voľby dopadnú aspoň trochu ako v Čechách. V utorok podvečer sme mali ďalší plavecký tréning vonku, no nie ako posledne, keďže bolo iba 7,5 stupňa a trosku pršalo. No prežil som :-) Zvyšok pracovného týždňa nič extra.

V sobotu sme sa boli pozrieť na "Hamnfestival" čo je taký malý festivalík v prístave. Dal som si "fish & chips", vypočuli sme jednu kapelu a šli späť :-) No a dnes, v nedeľu, sa chystám dokončiť tú diplomovku. Precitať, poopravoavať. No a keďže Eric, môj partner, musel z rodinných dôvodov letieť domov do USA, tak mi do toho ani nemá kto kecať.

No a ešte pridávam fotky z prietrže mračien, ktorá bola v piatok, keď behom pár minúť nasnežilo :-)

23.5.2010

Počas uplynulého týždňa bola úplne nulová motivácia na písanie diplomovky. Pravdu povediac, je v stave, že ju môžme odovzdať, no stále je tam ešte miesta na zlepšenie. No ešte stále mame týždeň do odovzdania, tak snáď niečo dopíšeme :-)

Keďže nebola motivácia na diplomovku, bola väčšia motivácia na šport. V stredu sa mi podarilo isť behať, a to v krátkych nohaviciach a tričku, čo značí, že leto je tu. No a vo štvrtok, sa mi to len potvrdilo, keďže sme večerný tréning mali na vonkajšom bazéne. Bolo to vcelku fajn.

Výletná loď v plavebnej komore pri dedinke Berg :-)

16.5.2010

Ostatný týždeň bol v mene nič nerobenia. Diplomovka, takmer minimálny progres. Ešte, že sú tie majstrovstva v hokeji. Raz sme ich pozerali na maďarskej televízii, neskôr na fínskej a raz iba cez Slovenský rozhlas. Pravdu povediac naši začali vcelku priaznivo, no tá prehra s Dánskom, im to asi vcelku dosť sťažila. Však uvidíme :-)

V štvrtok sa mi podarilo si pripomenúť staré časy. Keďže tu bol nejaký sviatok, tak sme mali tréning ráno o 9, a dali sme si pekných 5 km, čo som ja nenaplával už aspoň 5 rokov, no bolo to fajné :-) A ešte jeden rozhovor s mojimi spolu plavcami je tu (preložené s Google translate)

9.5.2010

Ďalší týždeň za nami. Tento bol až do štvrtku venovaný čisto diplomovke. V štvrtok sme mali "pre-final" seminár, čo naznačuje, že už sme takmer hotoví. V čo aj ja osobne dúfam. Ešte nejaké dopisovačky, urobiť malé úpravy a tak podobne.

Víkend oddychovo, no a dnes večer okrem klasického plávania plánujem pozerať hokej a dúfajme, že to naši chlapci zvládnu :-)

Jahôdky, mňam mňam :-)

2.5.2010

Máj je tu a sním aj posledné týždne pred odovzdávaním diplomovky. Tak to sme museli využiť, no zas nie až tak, no niečo sa nám podarilo napísať :-) No a okrem tej diplomovky nič extra. Sobotné povaľovanie sa doma za zlého počasia a nedeľný výlet k jazeru Roxen. Našli sme nové miesto s malou drevenou vyhliadkou, kam ľudia chodia pozorovať vtáky.

25.4.2010

Apríl ako sa patrí.  V pondelok pekne slnečno, v stredu sniežik a len +3 stupne, no a koncom týždňa, cez víkend, znovu pekne so slniečkom.

Čo sa týka diplomovky, dáta už takmer všetky máme, takže už s kľudom môžme začať písať a argumentovať...

1. Pondelok, neďaleko pri jazierku.

2. Streda, čo to nevidím, sneží.

3. Sobota, na námestí v meste, už vcelku známi LiU-Blas.

18.4.2010

Po vcelku športovom víkende strávenom doma na Slovensku sa vraciam do Švédska. Tu už tiež pomaly jar prichádza, slnko vykúka čoraz viac, je čas prezuť auto na letné pneumatiky...

Koncom týždňa sme mali jeden zo seminárov v škole. No keďže my ešte nemáme kompletné dáta, tak sme toho veľa nepripravovali. Naša práča začína až koncom budúceho týždňa.

V sobotu sme boli na menšom výlete. Najprv sme sa zastavili v jednej malej prírodnej rezervácii, kde nás vietor pekne vyfúkal. Potom, sme sa zastavili v Norrkopingu, kde som konečne videl ich umelý vodopád. Je to tam naozaj zaujímavé, keďže prerobili starú industriálnu zónu a využívajú jednotlivé haly na rôzne účely. Nie ako v BA, kde radšej zbúrajú historickú halu, aby mohli postaviť škaredú železo-sklo-betónovú budovu.

1. V prírodnej rezervácii Ljusfors

2. Umelý vodopád v Norrkopingu

7.4.2010

Pondelok ráno, čo to nevidím, nasnežilo. Žeby tá jar neprišla, hm :-)

Keďže LHC postúpili do semifinále, tak sme sa v pondelok večer vybrali na hokej. Bol to už 3. zápas v sérii proti Djurgardenu (Štokholmu) a LHC prehrávalo 0:2 na zápasy. Na štadióne bolo pomerne veľa policajtov, nakoľko fanúšikovia Djurgardenu sú známi "chuligáni". Nakoniec LHC vyhrali 2:0 a polícia nemusela zasahovať.

Keďže už ide do tuhého, rozhodol som sa akusticky podporiť domáci tím a zobral som si zo sebou rapkáč. No to sa moc nepáčilo kontrole na bráne. Že vraj to môžem hodiť, alebo zapáliť... No nakoniec, po dlhšom prehováraní a ubezpečovaní služby pri hlavnom vchode, že ja nie som "kritický" fanúšik, ma pustili aj s rapkáčom dnu :-) Vo vnútri, ako aj vo Vancouveri, na mňa ostatní kukali, že čo to mám, čo je to za mašinu... :-)

Dnes je už streda, deň s názvom "hourly check", čo pre mňa znamená každú hodinu sadnúť k počítaču a urobiť kontrolu cien leteniek, pre diplomovku. Ešte, že ju píšeme dvaja a môžme si dať túto 24-hodinovku na polovicu.

No a zajtra pre mňa začína predlžený víkend doma, na Slovensku. Juch :-)

4.4.2010

Jar už prichádza...

V utorok som prvý kráť po zime mal len šiltovku na hlave a taktiež som prvý krát bol bicyklom na tréningu. No a večer, normálne, býva aj svetlo dlhšie :-)

Veľkonočný strom, ako výzdoba v meste.

Cez víkend sa nám podarili dva výlety. Jeden na východ, smerom k Baltickému moru a druhý na západ smerom k jazeru Vattern. Ten sobotňajší, bol do prírodnej rezervácie Djuron, čo je neďaleko Norrkopingu, a ďalej až do Arkosund-u, čo je letný populárny pristav pri Baltskom mori. V nedeľu sme sa vybrali do Jonkopingu a do mesta Huskvarna, odkiaľ pochádza značka Husqvarna.

1. V prírodnej rezervácii Djuron, pri zálive Baltského mora, ktorý je ešte stále čiastočne zamrznutý.

2. Malé občerstvenie v dedinke Arkosund.

3. Jazero Vattern a mesto Jonkoping.

4 V múzeu Husqvarny, kde vyrábali všetko od sporákov po motorové píly :-)

28.3.2010

Pohodový "nič nerobiaci" týždeň, teda hlavne co sa skoly tyka :-) Okrem iného, sme v stredu boli pre zmenu na hokeji. LHC hralo štvrťfinále s Frolundou, 4. zápas, no prehrali, čiže stav série bol 1:3. Ináč hokej to bol vcelku dramatický a tvrdý s veľa vylúčeniami. Od stredy LHC dotiahli na 3:3 v sérii, a v utorok sa bude rozhodovať kto postúpi ďalej.

V sobotu sme boli pozrieť "Veľkonočné trhy", a v nedeľu plní inšpirácie, sme so Susan maľovali vajíčka. Pekná spomienka na základňu školu, kde sme na výtvarnej, vždy pred Veľkou Nocou maľovali vajíčka :-)

1. Počas rozkorčuľovania na zápase LHC - Frolunda

2. Naše výtvory :-)

21.3.2010

Začiatkom týždňa, sme robili malé zmeny na diplomovke, teda na tej časti ktorú máme kvázi napísanú. V štvrtok sme absolvovali diplomový seminár. A od vtedy, hlavne piatok a sobotu, som sa trošku aj nudil. No čo narobíme. V sobotu večer sme varili Segedínsky guláš. Keby mi bol niekto niekedy povedal, že ja budem robiť takúto vec, tak neuverím. Nakoniec bol vskutku jedlý :-)

V nedeľu, za veľmi škaredého počasia sme sa vybrali do "Motala Motormuseum", čo je múzeum v neďalekom meste. Podľa názvu by som povedal, že tam budú len veci, nejako spojene s motormi, no boli tam aj rádiá, televízory, mobilne telefóny... jednoducho samé zaujímavé veci :-)

Jednoducho všetko od Trabantu po Lamborghini :-)

Pekné počasie pri Gota Kanály.

14.3.2010

Týždeň ubehol vcelku rýchlo. Dopomohlo tomu pekné počasie a prichádzajúca jar. Ak si dobre pamätám, tak tuším každý deň svietilo slniečko :-) Včera sme sa so Susan vybrali na hokej, LHC hrali posledný zápas základnej časti proti rivalovi, HV71. Zápas to bol dobrý, dokonca bol aj plný štadión, len škoda, že LHC v predĺžení prehrali. Teraz sú na tretom mieste v lige. No a play-off začína...

Brankár HV71, Stefan Liv, je mimochodom rodák z Poľska :-)

7.3.2010

Návrat do reality bol pozvoľný, no od pondelka sa mu asi nevyhnem. Prvé dva dni som preváľal a nič nerobil. V piatok sa mi podarilo vyjsť do lesa a trošku si užiť slnečné počasie.

V sobotu som mal narodeniny, tak som od Susan dostal mňamky tvarohovú tortu. No a narodeninový deň som si užil v lese, s veľa snehom a peknými výhľadmi.

Áno, na tej poslednej fotke sú korčuliari, ktorí sa korčuľovali na nie až tak zamrznutom jazere. Vyzerali, že majú prax, tak dúfajme, že všetci došli zdraví a šťastní do cieľa :-)

18.2.2010

V pondelok večer sme komorne oslávili Ericové narodeniny. Claudia mu upiekla tortu a ja som robil večeru. Podarilo sa mi upiecť "francúzke zemiaky". I keď som mal takmer hodinový sklz, nakoniec chutilo :-)

Zvyšok skráteného týždňa viac menej v duchu diplomovky. Dnes ráno sme ešte mali v škole seminár. No teraz už len pobaliť, vyspinkať a letím na veľký výlet... juchuuu

14.2.2010

V pondelok sme sa vcelku spontánne vybrali na hokej. LHC hralo proti Rogle. Prvý s posledným v lige. No a čo sa nestane, prehrali sme! A to sme viedli 3:1, no a nakoniec sme prehrali 3:4.

Celý týždeň viac menej nič, nejaké písanie diplomovky, nejaké nákupy pred veľkým výletom...

V nedeľu, konečne na chvíľku vyšlo slniečko, tak sme sa boli trochu poprechádzať po okolí...

No a nedá mi nenapísať... síce je už 5 hodín večer, no vonku ešte stále vcelku svetlo :-)

7.2.2010

Prvý februárový týždeň: hľadanie literatúry, čítanie, písanie, nejaké prednášky... všetko za účelom diplomovej práce ;-)

Jediná udalosť, čo stojí za spomenutie, sú sobotné preteky v sánkovaní s názvom "VSR 2010". Že vraj, najväčší študentský pretek vo Švédsku. Účelom bolo čo najrýchlejšie zísť asi 50 metrovú trať na niečom, čo sa šmýkalo a muselo odviezť aspoň 2 osoby. Samozrejme treba mat štýl. A taktiež, ako to už býva, triezvy bol málo kto :-)

31.1.2010

Posledný januárový týždeň tu bolo naozaj zimné počasie. Snehu sme síce už mali dosť, ale tak aby sme náhodou nenadávli, že je málo, tak ešte asi 30-40 cm nasnežilo. No a k tomu, včera ráno bolo -24 stupňov. Zima ako má byť :-)

V pondelok sme sa spontánne vybrali do študentského kina. Davali film: "Capitalism: A Love Story" od Michela Moora. Bolo to vcelku na zamyslenie.

Cely týždeň, som chodil na prednášky o tom ako písať diplomovku, a doma som to aj praktikoval. Keďže náš vedúci má nabitý rozvrh, tak to máme na začiatok trochu nahustené, no ja som rád, lebo v marci / apríli možno bude trosku voľnejšie.

V sobotu sme si s bývalým tímom, z posledného predmetu urobili medzinárodnú večeru. Carlos z Ekvádoru, robil zapekané zemiaky so syrom a šunkou, Lisa, Švédka, urobila domáce mäsové gule, Maria z Fínska urobila jablkový koláč, Susan robila tvarohový koláč a ja som reprezentatívne urobil halušky :-)

24.1.2010

Týždeň bez školy, vonku vcelku dosť snehu... čo viac môžme chcieť :-)

V stredu sme sa vybrali na výlet do prírodnej rezervácie Omberg pri jazere Vattern. Bolo to naozaj pekné...

V sobotu, dokonca aj slnko vykuklo, vybrali sme sa do prírodnej rezervácie Sjovik pri jazere Sommen. Taktiež sme sa zastavili v rezervácií Vassviksberget, tiež pri jazere Sommen. Ďalší pekne strávený deň :-)

Zajtra začína posledný semester. Už "len" diplomovku napísať :-)

17.1.2010

Posledný týždeň sme dokončovali "thesis proposal", ktorý sme v piatok aj úspešne odprezentovali. Teraz týždeň voľna, juch, a od ďalšieho pondelku písanie diplomovky...

V piatok sme si robili jednu z našich spoločných večerí. Pre zmenu sme mali hamburgery :-)

Cez víkend sme naplno vychutnávali zimu a sneh. V sobotu sme sa boli "sáčkovať" v neďalekom lese. No a v nedeľu sme sa vybrali korčuľovať na jazero. V piatok očistili trať, no vietor urobil svoje. Miestami sme viac chodili ako korčuľovali, ale bol to zážitok.

13.1.2010

Zimka je tu zimka :-)

Sniežik a námraza okolo mňa :-)

9.1.2010

Návrat na sever...

...po blatových Vianociach a Novom Roku ma Švédsko prekvapilo zimou okolo -15 stupňov a 30cm snehu. Vcelku pekné prekvapenie :-) Od utorkového príchodu som toho veľa neurobil. Okrem polnočného, adrenalínového vyzdvihnutia Susan z letiska (priemerná rýchlosť na diaľnici bola 65km/h) a "robenia" školských povinnosti som nič nerobil. Teda až na občasné pozretie sa von oknom do zimnej zasneženej krajiny :-)

Dúfam, že tento semester bude pekný, nie moc náročný a podaria sa mi nejaké výlety, ktoré mám na pláne :-)

A ešte pridávam fotku zo včera večera. Nie je to moc čitateľné ale je tam -19,9 OUTSIDE a +12,4 INSIDE :-)